Soms ben je te bang
Het zal jullie vast opgevallen zijn, de reclames van tegenwoordig zijn braaf. Zijn we soms te bang? Niemand valt meer op. Als je over straat zou lopen en iedereen heeft een zwarte jas, zwarte broek en zwarte schoenen, dan zou je wel opvallen als jij alles roze hebt. Hoe bereik je nu nog mensen als je alleen maar zwarte kleren aan hebt, hoe val je op? Jaren geleden had je reclames van FA waarbij altijd een mooie vrouw met ontblote borsten het water in dook, of de reclame waar Beau van Erven Dorens in zijn onderbroek Scarlet stond te verkopen. Dat viel op, mensen spraken er de volgende dag over.
Wanneer heb jij voor het laatst bij het koffiezetapparaat gestaan met de vraag: Heb je die commercial gister gezien?
Misschien heb je dat wel gedaan, maar ging het dan om jouw kijk op commercials of ging het over het product of dienst die ze probeerde te verkopen?
A Nerd’s World geeft uitleg en voorbeelden die het bekijken waard zijn. Wat vond hij er van in 2017?
Guerilla Marketing hoeft niet perse schokkend te zijn, het mag zelfs “braaf” als het maar opvalt. Maar je moet niet te bang zijn. Maak reclame maken weer leuk om naar te kijken en zorg dat mensen over je praten. Dat levert je meer op dan hele dure campagnes.